ابراز نظر پیرامون یادداشت ها در باره اجلاس نزدهم اپریل در اروپا با تداخلی در باره اجلاس
م ی هادی م ی هادی

   گفتگو ها ونشست ها ی متعدد در داخل و خارج کشور به خاطر مباحثه  در باره  اوضاع سیاسی ، طرح وتدابیر در  باره بیرون رفت  از بحراناتی که دامنگیر  کشور شده است، از طریق  وحدت  سازمانهای هم اندیش  واتحاد نیرو های همسو   مساله ای است که   دایر به خواست وضرورت  زمان ما مورد توجه نیرو های مترقی کشور قرار دارد که  اجلاس نزدهم  اروپا در پیامداین خواست ها دایر گردید.

 

تا انجا که از یادداشت های جداگانه  رفقا ی شرکت کننده در اجلاس وسیع  اروپا خوانده میشود  اظهار نظراتی که از جانب شرکت کننده گان نشست اروپا به عنوان مواضع عقیدتی وسیاسی  ، وحدت ،همسویی واتحاد ها صورت گرفت   با وجود  تفاوت های نظری  اختیار ورشته  تفاهمات بیشتر را از  دست  رها نساخته  وبنیاد های کاری را تهداب گذاشته است .

 

این در حالی است که دیدگاه های  نیرو های ترقی  خواه، آزادی دوست  وعدالت پسند  در باره  وضع سیاسی کشور  همسان وهمگون  بوده هنوزدر قلمرو نیرو های مترقی کشور اعتماد  کامل میان سازمانهای وشخصیت های سیاسی  هم اندیش از بین نرفته وتمایلات  وحدت خواهی و اتحاد ها کمکان وجود داشته    که باید این روحیه نسبت به سازمانهای  هم اندیش  و شخصیت های همسو با ابراز نظر های صادقانه محافظت وتقویت گردد  .

 

  قبل از تدویر اجلاس  پیش بینی شده بود که  اندیشه  وحدت خواهی در این اجلاس مورد توجه اکثریت قرار خواهد گرفت  تا انجا که از مباحثات خوانده میشود سازمانها و نیرو های هم اندیش به این امر  اهمیت داده  که بدون  دست مایه وحدت  نخواهند توانست به انبوه مشکلات مقابله نمایند  لذا  بیانیه ها ی از قبل تهیه دیده شده   هم یک امر اتفاقی نبود که مسایل وحدت را مورد بحث قرار داد .

 گزینه های  که در بیانیه ن ف د ت ا  با  اساس  وجوهات اشتراکی  مطرح شد میزان  سنجه های است که  پیوند گذشته وحال واینده  سازمانهای رفیق  را از شرط  بندی ها بیرون میکشد و زمینه های اتحاد ها وهمسویی ها را همچنان معین میسازد .

 

خوانده میشود به علل نواقص تخنیکی جلسه، یک سلسله پراگنده گی ها به وقوع پیوست که حضور تعدادی از شرکت کنندگان نا دیده انگاشته شد تعدادی داوطلبانه وتعدادی بنا به تقاضا زمینه  ابراز نظرنیافتند .

همانطوریکه اجلاس توافق نامه  ایجاد کمیسیون را به تصویب رسانیده  توقع وجود دارد در صدر وظایف کمیسیون مصوب، مفاهمه در باره  نظریاتی  که از جانب رفقا مطرح شده  و میشود  به مثابه بحث های  سازنده  در سرخط کار خود  قرار داده  وبا اصول کار از محور به ماحول به پیشواز تفاهمات  خواهند رفت .

 ضرور است  نیرو ها وشخصیت هایکه بسوی  وحدت واتحاد گام بر داشته اند  ودر اجلاس حضور یافتند  حاصل نتایج  اولیه  تفاهم قرارداده شوند.

 

 پیرامون اجلاس یادداشت های متعددی به نشر رسیده است واین سلسله ادامه دارد  از انجا که   این قلم  وحدت سازمانهای رفیق را  اولویت میدهد   در این باره گفتنی است که:

 

نوسانات فکری  نباید انتخاب ما راخدشه دار بسازد و اصول مبارزه را به مصروفیت وروزگذرانی تبدیل نماید وقتی اهداف ما معین است کار را در هر حجم آن باید ارزش بدهیم

و تسلسل خواست های خود مارا در وجوه اشتراکات  کم وبیش پیگیری نماییم  . 

وقتی در محدوده فعالیت های وحدت خواهانه عمل مینمایم  وهر گاه در یک مرحله به توافق دلخواه نرسیدیم پروسه را بازگشت ندهیم  که بار دگر وقتی آغاز نماییم دو باره  از سر شروع کنیم . زیرا عدم دریافت های نتایج کامل  ، پایان کار ومبارزه نیست .

 

 در باره  محدودیت های  گفت وشنود های بیشتر که بنا به نقص کار تخنیکی نشست از جانب رفقا مطرح شده  موضوعات بیشتر انتقادی  به هیچ وجه در این پروسه ،قوت  وباور  به مبارزه  عدالتخواهانه را تضعیف نمیسازد  وشک های  ضعف  روابط سازمانی  هیچ کسی را برای شکست یکی از سازمانهای رفیق امیدوار نخواهد ساخت .

 

  نگذاریم  واجازه ندهیم  نظریات،  پیشنهادات  وانتقادات  سازنده نیرو های سازمانهای جداگانه رفیق مورد  سو استفاده  قرار گیرد   

 

 همه میدانیم  بیشترین نیروها که به  مسایل غور نموده ومینمایند    رفقای ما  اند که مواضع شان در باره تفاهمات  همیشه معلوم بود واست آنان با شجاعت رفیقانه در نشست حضور داشتند و دلایل حضور شان صراحت داشت  لذا باید قابل درک  باشد تاکید  گفتگوی بیشتر برای تفاهم  به خاطر  خواست شریفانه وحدت است  وهیچ  یک ما  حق نداریم از این روحیه بهره برداری نمایم .

 

 در سیستم کار معمول است که وقتی ارزو ها براورده نشود  نیازمند  کار بیشتر میگردد   لذا انچه  که برای ما رضایت  بخش نیست باید بیشتر از پیش  ما را در راه تامین  اهداف ما  مستحکمتر  بسازد .

 

  ما بکلی قانع هستیم  که متفکرین ما در باره مسایل از لحاظ اندیشه مترقی در میان مقولات  زاده شده اند  اما اگر ارزو وجود دارد کاروان  نیرو های مترقی  راه به اینده داشته باشد  اکنون زمان ان فرا رسیده که  میتود های تطبیقی  را  بکار گیرند

 ضرور است  میدان عمل  را برای نیرو های مترقی  با تفسیر هایکه این امکان را میسر بسازد فراخ بسازیم   فکر میشود  اندوخته های  ما برای  جلوگیری از انحرافات  کافی اند زمان گذر از نظر به عمل  و تدابیردر امر   تطبیق فرا رسیده است

 

اگر میدانیم سلیقه ها  بصورت کل جا عوض ننموده نیاز مند کار  ومبارزه ای است که  ما به آن متعهد هستیم  وباید روی  اهداف موردنظر به صورت  قاطع ومتداوم کار شود . باید قبول کنیم که اجلاس اروپا نتایج اش  این است که هیچ کسی  چیزی  رااز دست نداد ه است.

 

   حضور  یک کمیت قابل ملاحظه  در زیر یک سقف  یک موفقیت بود این موفقیت با  حضور تمام رفقا و دوستان  که  حتی از این اجلاس نتیجه دلخواه نگرفته اند حاصل شده است اعتماد ودلبستگی همه شرکت کننده گان قابل قدر وستایش میباشد .

 

  ساختار کاری ا یکه  اجلاس به ان دست یازیده  یک دست اورد بسیار کار ساز است  ما امیدوار هستیم که موفقیت های عظیمی نصیب  فعالیت  های وحدت خواهانه این ساختار  کاری به نسبتی میگردد که تماما مشترکین در محدوده وقلمرو یک ارمان مبارزه دارند تنها  نیروی اثر گذاری که بتواند سلیقه ها را ذوب نماید ضرورت است که امید واریم  فعالین کمیسیون هماهنگی ،وحدت نیرو های  رفیق را  اولویت داده و با  ایجاد این نیرو   صلاحیت کاری کمیسیون را در سایر عرصه ها  ارتقا ببخشد.

 کامیابی  شما فرزندان صدیق مردم افغانستان را در امر خدمت به مرد م وکشور ارزو برده  ستایش نامه  ام را  برای شما رفقا ی ارزشمند  تقدیم میدارم

درود بشما

وقتی درب  باغستان امید  را میگشاییم  ، شما  را چون گل های رنگین  وهر یک زیباتراز دیگر در  قدم ،قدم به نظاره  می نشینیم  ، ومجذوب تماشاه  حقیقت آرزو  ها ی  بس بزرگ میشوییم .  عطر معطر زبان خوش کلام شما  از آن فضای گلگون  بمشامم ما میرسد  و نفس عمر تازه میکنیم .

 وقتی  در دنیای  آرزو ها   شما  را چون غزل سرایان خوش صدا  در قافله هستی در پرواز بسوی  زندگی میبینیم  قامت حرکت بر ما راست میشود  و توان رفتن  بر ما قوت میگیرد .

 وقتی آستین دستان توانمند شما را  بر بازوان شما  جمع  میبینیم آواز درود روح رفتگان را میشنویم   بشما تهنیت میگویند که  یادگارخانه آرامش روح اقدس شان را بنا میکنید.

 از شور احساس شما   فضای بادیه رنگین است   خوشبویی سخن شما  با  هوای دهر آمیخته   اکسیر حیات شده است .

 شما  نفس تازه  قافله حیات  انسان  سرزمینی هستید که کاروان راه مانده هستی اش را در مسیر  خواسته  ها ی زندگی میبریید . توان تان توانمند باد .

  ما با شادمانی  شفق رفاقت را  بر قله های  خاطر ما  میبینیم  وانتظار داریم  با طلوع   نور کامل آن  پهنای سرنوشت  انسان سرزمین ما  روشن گردد.

  خوشا به حال تان که تجدید وفا می بندید

قول بس  پخته بلند  فکر بس پخته عیان

 

 

 


April 28th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها